Friday, April 18, 2014

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee

Kebaikan vitamin C Shaklee : 
1.     Dibebaskan berdasarkan pelepasan masa, time released..ia hanya diperbuat daripada bahan semula jadi tanpa bahan pengawet. Oren yang ditanam tanpa menggunakan racun & baja kimia.
2.     Bioflavonoid dalam vitamin C membantu vitamin C jadi lebih aktif..Macam vitamin E, ia kena ada selenium untuk bertindak balas dengan lebih aktif begitulah dengan vitamin C yang memerlukan bioflavonoid untuk memainkan peranan yang dengan lebih baik.
3.     Kita tidak lagi memerlukan ubat daripada klinik sekiranya demam ataupun selsema. cukup hanya dengan memakan 2 biji vitamin C Shaklee. Tapi ada petua jugak kalau nak makan...teringin nak tahu? Rahsia ini hanya untuk customer saya je tau :-)
4.     Maksud Sustained release tu,vitamin C  akan dilepaskan untuk diserap oleh badan secara berperingkat. Contohnya, untuk vitamin 500mg, setiap 1 jam,100mg vit C akan dibebaskan untuk keperluan badan kita.
5.     Vitamin C lain tak ada pun yang Sustained Release. Kenapa susah-susah pulak Shaklee nak cipta time released?
Sebabnya vitamin C hanya dapat diserap dengan baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos vitamin C, semakin sedikit zat yang dapat diserap.

6.     Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex! Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, bioflavonoid sememangnya tidak wujud dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bioflavonoids complex ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.
7.     Pelepasan dalam masa 5 jam tetapi  vitamin C akan kekal dalam darah sehingga 12 jam. Walaupun ia larut air tapi bukan bermakna sebaik sahaja vitamin C larut dalam badan ia terus dikeluarkan. Vitamin C akan berinteraksi dulu dengan sel badan sebelum dikeluarkan daripada badan. 
8.    Anda nak tahu fakta menarik tentang vitamin C? Sebenarnya, badan kita tidak boleh menyimpan vitamin C tapi ia akan digunapakai terlebih dahulu sebelum dibuang. Pengambilan sebiji vitamin C Sustained Release adalah bersamaan kita makan 7.5 biji oren selama 5 jam. Kita akan mendapat khasiat vitamin C selama hampir 12 jam kerana vitamin C dilepaskan ke dalam badan sedikit demi sedikit

1 botol = RM 92.50 = 180 biji
Jadi 1 biji = RM0.51
1 hari 1 biji
Jimat n ekonomi kan.sebotol bh tahan 6 bulan.
saper kata supplemen Shaklee mahal mmg silap besar la.

hubungi sy sekarang utk jadikan Vitamin C Shaklee koleksi supplemen wajib anda.

Call/msg/WhatsApp : 0199139455

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...