Wednesday, August 13, 2014

Tips untuk muka berjerawat

tips utk mereka yg mengalami masalah muka berjerawat.
Cara Mengatasi Jerawat Dari Dalam

Tubuh kita menghasilkan minyak dalam jumlah tertentu untuk memelihara kesehatan dan kelembaban kulit. Namun ketika kulit menghasilkan minyak dalam jumlah yang tidak terkontrol maka justru jerawatlah yang akan datang menghampiri wajah. Untuk itulah cara mengontrol keluarnya minyak adalah sebagai berikut :
1. Jangan makan makanan berlemak
Memakan makanan berlemak seperti kacang - kacangan, coklat, yoghurt, dan makanan berlemak yang lain dapat mengundang datangnya minyak berlebih pada wajah sehingga minyak tersebut baka menyumbat pori-pori di kulit sehingga dapat membentuk gumpalan yang mendatangkan bakteri penyebab jerawat.
2. Makan makanan berserat
Mengkonsumsi makanan berserat dapat melarutkan kadar lemak jahat yang bisa menjadi pemicu timbulnya jerawat.
3. Banyak minum air putih
Meminum banyak air putih dapat memelihara kesehatan tubuh, membersihkan kotoran, serta memelihara sistem metabolisme tubuh dan regenerasi sel kulit.
Supplemen shaklee yg boleh membantu anda mengatasi masalah jerawat ialah B COMPLEX + VITA C + VITA E + ESP

Hubungi saya untuk konsultansi Set Kecantikan Shaklee yang paling sesuai dengan anda. Harga? Jangan risau, boleh dirunding. Student lagi? xder duit sendiri? xnak beban mak ayah? jgn risau.boleh dirunding.Dan tahukah anda yang set kecantikan shaklee ni, boleh digunakan lebih dari 4-6  bulan. Jimatkan? Cepat hubungi saya sekarang.
Syarifah 0199139455
ID 920989
Page Facebook : Siddra Shoppe

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...