Sunday, April 3, 2011

sakitnyer hati..

isnin - 4 april 2011 -pagi
sakitnyer hati ni..pagi2 dah spoilkn mood aku..pg td after brekfast ngn ofismate aku, aku decide nk g opis lawyer yg sgt2 la dekat ngn opis aku..opis lawyer tu pulak kat tingkat ats restoran yg aku duk brekfast td..Restoran  Nasi Kerabu..saper yg familiar ngn area tu mesti tau nama opis lawyer tu...

boleh dikatakan aku pi serang staf opis tu la pg td..kesnya, 2 mgg lps developer ada bg tau dlm mgg tu jugak lawyer akn call utk suh sign agreement jual beli (SPA) or (S&P)...mmg aku da bersabar selama 2 mgg ni..sbbnyer aku x kuasa nk gaduh ngn diorang lg time tu sbb bz ngn nk promosi seminar n keje yg berlambak ats meja..pg td pulak maybe sampai seru kot minta kaki aku gi opis tu..

korang nk tau x, aku masuk opis tu xder saper kat receptionist table..bg salam sampai 3 kali br nk kuar muka makhluk tu..(geram doh ni).aku ckp ngn budak tu nk ckp ngn minah yg bernama Ju.mmg dia x kenal aku.but aku pi sana nk tanya hak aku as a klien n purchaser..mmg aku hambur n kasar sikit la ngn minah tu..dia pun tergamam..
antara ayat2 yg aku sembur kat dia..
"Bila leh siap agreement sy tu"
dia jawab "sikit lagi puan.nk kena ubah harga rumah"
aku kata "nk tukar harga rumah pun sampai ambil masa 2 mgg?"
"opis awk ni ada experience x ngn housing agreement ni"
dia kata "mmg kita dah byk wat agreement housing ni"
aku kata "abis, kenapa lama sgt ambil ms..u kena taip balik ker butir2 clause tu..bkn ke just copy paste then tukar penama, alamat, harga...x perlu ambil ms lama kn?mmg camni cara u buat keje?ambil ms lama nk setel keje?kl tau camni u punya action i xkn ambik opis u as my lawyer utk prepare agreement ni?..mmg mengecewakan"
muka minah tu mmg dah cuak..opismate aku pun terdiam..senyap x terkata..aku pun mmg terkejut jugak ngn action aku..
aku pun ada mention kat dia "hr tu pihak bank minta profile opis u, u ambik masa 3 mgg utk bg profile tu.apsal lama sgt amik masa?u taip balik ker?"
dia jawab "sy kena update dulu profile tu"
aku ckp kat dia "bkn ke profile u mmg kena update every week or evey month or tiap kali klien mintak..apsal sampai amik masa 3 mgg nk update..byk sgt ke info br nk masuk..?pihak bank pun x confident ngn company u..in fact for facility agreement, bnk xnk terima yg u punya..sory to say la.."
last skali aku said kat dia "u better siapkan agreement sy tu mgg ni jugak n panggil sy dtg sign mgg ni jugak!!faham!!"
minah tu angguk n terdiam..
aku blah ngn rs yg amat kecewa n x puas hati..nk tarik balik kn dah kena cas pun utk buka file tu..aduih..kecewa sesangat.

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...