Thursday, September 20, 2012

Dialog kakak & mami

mlm td kn sebuk ngn lyn tenet..ank2 sebuk duk main sambil tgk tv n of kosla citer kartun kn..
pastu kakak dtg kat mami..

kakak : mami,wat susu ke kakak!
mami : mami xboh wat..tgg kat nk tdo br wat.
kakak : tp kakak nk tdo doh ni.
mami : kakak x tdo pun lg..rugi je wat....
kakak : bakper mami xboh wat..mami x sayang kakak doh ker?
mami : (dgn selamba jer aku jwb)....x sayang pun (tp dlm ht lain..sajer nk tgk respon dia..ingtkn dia nk nangis lps kata x sayang tp rupanya ini pulak jwpn dia)
kakak : xpela..kakak tgg aboh balikla..aboh sayang kakak..nnt aboh wat susu ke kakak..

tamat conversation kitorg camtu jer..kakak blah n dgn sbrnya dia tgg aboh dia blk..x sampai stgh jam lps tu dia dgr enjin moto aboh dia terus excited buka pintu..aboh dia masuk rumah jer terus dia mintak aboh dia wat susu..then aku pun citerla conversation td ke aboh dia..ingtkan kakak x dgr mami dia sebuk duk citer psl dia sbb time tu dia baring tgk tv..rupanya dia dgr n marah mami dia duk ngumpat psl dia.siap kata "jgn cakap psl kakak..x baik"  oopsss..marah...

ingtkn aboh dia nk la sekutu ngn aku kata x sayang dia...alih2 aboh dia panggil dia n said "aboh sayang kakak..meh aboh wat susu"...apa lg ank dara aku tu..meloncat la suka..

trend ank2 aku ni kl suh wat susu jer mesti diorg umpan lu dgn tanya syg x diorg...pandai2...
tp kn aku ngn cik hubby suka sgt sakat ank2 kl diorg gaduh or bising melampau2 dgn kata nk hantar diorg ke rumah org lain..hahaha..takut diorg bila kata gitu..ada jugak kitorg ckp nk cari ank lain la..ank hok baik n dgr ckp..lagila diorg x suka n mengamuk...hahaha...

1 comment:

  1. haha..sama la kita sya, sokmo ugut anok cakap..'ibu nok cari anak yg baru..hok dengor cakap..' xpun ugut hantar gi rumah jiran..

    ReplyDelete

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...