Friday, September 23, 2011

Alhamdulillah rezeki..

sebenarnya aku bimbang gak after raya kedai jahit aku akn slow..sbb kurang tempahan..tp alhamdulillah tuhan masih lg menurunkan rezeki kpd aku..mgg ke2 raya hr tu aku siapkan baju2 raya customer yg x sempat siap b4 raya hr tu..then ada lg dpt tempahan yg menyusul kemudiannya..mcm mgg ni hr selasa dpt 7 tempahan, hr rabu dpt 5 tempahan, mlm td pulak customer sms nk anta 2 tempahan..syukur sgt..at least tempahan yg aku terima x putus..bermakna customer satisfied kot ngn kerja aku..hehehe..puji diri sndri pulak..

kekadang terlintas gk mcm nk keje balik..tp bila pikir2 mendalam aku ni da x minat keje opis..so otak ni x pernah behenti pikir nk wat bisnes apa lg nk tambah pendapatan ni..2 hr lps diskas ngn staff aku..aku show kat dia ingat nk wat bisnes tempahan wat koleksi english style mcm sarung bantal, tabblerunner,reben n mcm2 lg la..staff aku berminat gk..katanya x salah mencuba..so hr rabu br ni aku n staff gi survey kain2 yang berkenaan..1st kitorang gi kamdar..mak datuk kainnyer mahal2 plok..abis nk jual berapa satu kn..adoi sakit kepala pikir..camner ek?

kena wat strategi betul2 baru leh start bisnes ni...nk kena cr sumber kat mana harga yg reasonable.kena pikir mendalam lg.

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...