Sunday, January 2, 2011

shameel & new school

Hari ni hari pertama sekolah bg tahun 2011...seperti yang dijangkakan confirmla jln jem teruk especially kat area sekolah..so, today aku bgn awl utk siapkan diri and ank2.hari ni hari pertama shameel sekolah.dulu dia stay kat taska rossa..now, duk dalam kelas Ramadan kat Tadika Rossa..

Malam tadi shameel nmpk mami dia gosok uniform school dia..dia tanya "baju sekolah shameel ke tu mami?"..
aku pun jawablah.." Ho la..esok kn shameel sekolah doh..ada kawan baru..buku baru..beg sekolah pun baru."
Shameel kata " sedapnya..adik safi xdok beg baru..abg shameel ada.."
shameel ni mmg suka lebih dia dr safi...kuat jeles..

Disebabkan shameel da sekolah..so dia dah x blh la x mandi pg..before ni hantar dia ke taska dgn x mandi pun xper..tp da sekolah ni kena la mandi..tp budak2 kn mmg x suka mandi pagi sbb sejuk..
so, aku buatlah air suam sebaldi utk dia mandi..thats y aku said skrg ni kena bgn pagi2..prepare air suam utk shameel mandi.kl dulu mesti nangis bila kena air..tp pagi td aboh dia mandi x nangis la plok..siap gosok gigi lagi..

Pastu aku pakaikan uniform dia..part ni best..kl dulu pakai pampers gi taska..sekarang xnk pakai doh..nk pakai underwear...shameel call underwear is "stoking K_ _ _ K"..lawak giler org lain dgr..
dia tuck in sndri tau baju sekolah dia..siap pakai baju semua suh on TV nk tgk cartoon..pagi2 da fresh up mind dgn cartoon..mcm mana la dialog tu x mcm cartoon...shameel ni kl dgr dia ckp mcm ckp org kolumpo nu..sbb per? terpengaruh ngn dialog2 cartoon la..especially dialog dlm citer ultramen..

tp mlm tadi ssh betul la nk suh shameel n safi tdo awl..padahal dah pukul 12 mlm da..terpaksala ugut nk buang uniform dia..ooi..marah betul dia kita nk buang uniform dia..byk kali gk la ugut nk buang uniform dia mlm td..sblm ugut sbb x tdo, adala sekali tu aku sumbat uniform dia dlm plastik mydin nk buang ke luar rumah..sbb dia khianat ke safi..tolak safi sampai tersembam..aduih la..ank2 aku ni..apa nk jadila..padahal 2 beradik jer..sepatutnya kena la main sama2.meraung minta maaf ngn mami dia n adik safi..janji xnk buat lagila..mcm2 la shameel janji mlm td..takut tu org buang uniform dia..

lupa la nk amik gambar shameel ngn new uniform dia..hari ni sekolah separuh hr jer sampai kul 11.30pg..so dlm kul 11.45 aku kena la g amik shameel..

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...