Friday, March 18, 2011

Mesyuarat Agung Tahunan Puspanita

Khamis, 17 Mac 2011 ada Mesyuarat Agung Tahunan Puspanita kat Wisma Darul Iman, Terengganu..aku yg dpt surat jemputannya merangkap ahli puspanita mmg terasa nk g nyer..sbb biasanya bila time ni ada booth2 jualan n check up kesihatan percuma..kl thn lepas dpt goodies bag..thn ni lain pulak tarikannya..ending n3 ni nnt aku kasi tau apa tarikan bestnya..

pagi tu bersama 2 staf opis aku yg lain minta tlg driver opis anta ke wisma darul iman tu sbb hr hujan..mmgla wisma aku ngn wisma tu x jauh pun..tp kl dah hujan basahla jugak nk boleh ke sampai sana..apa ssh driver kn ada.as usual da sampai tu kena la daftar..time daftar ni ada pembayaran la..bayar ikut kategori tau..aku nyer kategori A kena bayar RM16..mula tu cam terasa mahal..tp xperla setahun sekali jer..lgpun puspanita ni byk agenda nk tlg org..so duit yg kita byr ni lehla dijadikan modal utk wat kebajikan.

masuk dlm dewan tu aku nmpk my fren Idham (Id)..aku mmg da tau dr awl Id ada buka booth kain pasang sulam..so, aku dengan xtau malunya duk menumpang kat booth id dan dengan berlagaknya jd jurujual..hahaha..pandai ker aku promote kain tu..apapun yg pastinya adala beberapa psg yg aku berjaya jual..ssh gk nk convince kn customer ni..

ni la dia dewan berlangsungnya mesyuarat tahunan tu.aku pulak sambil dengar sambil duk layan customer.

 ni la member aku Id..kain2 dia lawa tau..ci korang tgk dalam http://www.facebook.com/idham%20ibrahim .in fact aku pun tersambar 2 psg..sepasang tu dr jenis cotton..sepasang lg x choose lg sbb tgg stok baru..
 cantik kn bila dah jd baju..tu sampel jer..Id pinjam bj Kak Kay..
 Ni la antara kain2 nyer..mmg dapat sambutan menggalakkan..aku rs booth sebelah pun psiko tgk ramai yg kerumun booth Id.

sambil duk menjual tu  aku pas telinga gk kot2 nama aku naik utk cabutan bertuah..mmg x disangka2 aku dapat cabutan bertuah..korang nk tau aku dpt aper..ni dia...
 hajat nya nk toto..tp x dpt..xperla janji nama naik as a lucky girl..hahaha..

sabelum balik we all dapat saguhati kehadiran tau..pandaikan taktik puspnita ni..diorang nk bg saguhati after abis meeting..xnk we all lari..korang tau kitaorg dpt aper..dapat duit RM30.00 tu..balik modal jugakla kiranya aku g meeting tu. pastu dapat sebungkus nasi beriyani lagi..

sampai jer opis terus melantak nasi beriyani..lapor punya pasal.

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...