Sunday, February 27, 2011

Anak ku berlagak dewasa..

Pagi sabtu baru ni g jom heboh..balik dr jom heboh aku n safi tertdo..shamel cam biasa buas n galoks x reti letih..ingtkan balik dr jom heboh tu dia tdola sbb nyer dia byk jalan n berpeluh.mestila penat kl kita pikirkan kn??tp balik umh dia layan kartun plok..hubby aku pulak layan surat khabar Metro n Berita Harian mcm x ingat dunia dah..hubby aku ni kl bg surat khabar kat dia mmg dia x lyn benda lain dah..khusyuk ngn surat khabar tu lah..kl ank berak pun tangguh dulu nk basuh..hehehe...

aku tdo kejap jer sbb dah aim hr tu nk siapkan baju regular customer aku..dia dah pesan n amik ahad tu..so ngn mlsnya aku bgn dan menjahit...dang jugak siap..

petang tu terasa boring plok..tanya hubby nk kuar x?dia kata bole kuar..apa lagi bersiap2 la aku slps smayang asar tu...kakak pun mmg da bgn dr td lg..tgl nk mandikan dia jer..ops..aboh dah mandikan dia sbb ms aku smayang zohor tu hubby ku tlg basuhkan berak safi n mandikan skali..time org nk kuar ni la si putera shameel nk beradu..kl kejutkan dia mengejut konpem dia mengamuk lps tu..so we all decide angkat terus dia ngn bantal2 skali masuk keter..sampai kat destinasi nnt mesti dia bgn..dia takutnyer nk stay dlm keter.

sebenarnya petang tu kami ank beranak pergi Giant..sbbnya aku nk beli susu Mamex Gold Step 3 utk kakak..belian pertama bagi satu tin 1.6kg adalah RM81.99..belian kedua jadi RM68.99...nk sgt beli..ngn excitednya bwk troli n terus tuju ke bahagian susu..sekali tgk da ABIS..oh no..oh tidak...aku nk jugak 2 tin..x puas hati aku suh pekerja tu cek ada x lagi dlm stok..pekerja tu ckp person incharge yg jaga susu mamex gold da balik..alaaaa...xperla esk (ahad) aku akn datang balik..kesudahannya mmg susu tu dah abis walaupun aku g semalam (ahad)..xnk blk kosong aku beli susu mamex gold yg dlm kotak pack 3 x 600g berharga RM85.99.

kenapa aku ckp ank aku berlagak dewasa? sbbnyer ank teruna ku shameel tukang tolak troli..


 kakak pulak xder kerja lain..suka sgt main gate..kat umh petang2 balik dr kerja pun suka main gate org sebelah umh.

 kakak yg suka bwk diri..kena kidnap br tau.

balik dr giant singgah mkn kat Kedai Selera Muafakat ke aper ntah nama kedai mkn tu..best jugak..1st time g.tp bole thn la sbb aym dlm masakan dia banyak...order 3 menu, ayam masak merah, sup ayam x pedas langsung n nasi goreng..last2 aku n hubby kena abiskan bahagian ank2..kakak n shameel x nk mkn..ratah ayam jer.
 kakak yg ganazz minum air ats meja.
ni pulak abg shameel..terbalik kn??patutnya adik la duk dlm kerusi tu..ni abg yg dah sebesar ank gajah duk dlm tu.nk masukkn kaki dia pun payah.kesimpulannya aku n hubby kekenyangan yg amat sbb mkn sepinggan setengah.

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...